جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۲۴:۴۳

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در ژاپن

باشگاه خبری فراساحل: ژاپن وسعت زیادی ندارد، اما جمعیت زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که معضل خانه‌سازی و احداث ساختمان‌ها را با ساختن برج و سکونت در ارتفاع حل کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، حالا که نوبت احداث نیروگاه و تقویت زیرساخت‌ها رسیده، ژاپنی‌ها به دلیل کمبود زمین و بستر سخت، آب‌ها را نشانه گرفته‌اند. این کشور قصد دارد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را تاسیس کند. دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند. این نیروگاه به منظور تامین خدمات آب‌های صنعتی تاسیس می‌شود.

این نیروگاه ۱۸۰ هزار مترمربع از سطح آب را اشغال خواهد کرد و قرار است که در سال ۲۰۱۸ آماده‌ی بهره‌برداری شود. به علاوه تخمین زده می‌شود که میزان امنیت این نیروگاه خورشیدی شناور بسیار بیش‌تر از نیروگاه اتمی شناوری باشد که چین درصدد ساخت آن است. طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این میزان انرژی قادر است برق ۴۹۷۰ خانه را تامین کند. شرکت Kyocera Corporation  از اسفند ماه سال گذشته هم اقدام به ساخت نیروگاه شناور ۱٫۷ مگاواتی و ۱٫۲ مگاواتی کرده بود، ضمن این‌که یک نیروگاه ۲٫۳ مگاواتی را هم در خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۴) راه‌اندازی کرد.



  کد خبر : 1134
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :